Mango Reduces Cancer and Obesity Risks

آم موٹاپے اور کینسر سے بچاؤ کیلئے مفید

آم کھانا کس شخص کو پسند نہیں اور اب تو اس پھل کا موسم بھی آچکا ہے مگر کیا آپ کو معلوم ہے کہ اس کے استعمال سے کینسر اور موٹاپے سے متعلق امراض کی روک تھام میں بھی مدد ملتی ہے۔امریکا میں ہونے والی طبی تحقیقات سے یہ بات سامنے آئی ہے کہ پھلوں کا بادشاہ غیرصحت بخش غذاں کے مضر اثرات کو کم اور چربی کا باعث بننے والے خلیات کو ختم کرتا ہیجب کہ آم کا استعمال انسانوں میں آنتوں کی سرگرمی کو بڑھاتا ہے اور قبض کے خلاف بھی موثر ثابت ہوتا ہے۔


تحقیق میں کہاگیا ہے کہ آم میٹابولزم کو بہتر بناتا ہے جس سے موٹاپے کی روک تھام اور اس سے متعلقہ امراض سے بچنے میں مدد مل سکتی ہے۔ محققین کے مطابق چوہوں پر تجربات کے دوران یہ بات سامنے آئی کہ آم کے استعمال سے بریسٹ کینسر کے بڑھنے کی شرح میں کمی آئی۔

Who is here to not to like mangoes? There would be no one and even it's season has also arrived.

Do you know that eating mangoes helps prevent cancer and obesity problems?

According to a medical research in America, it was discovered that mango fruit reduces the hazardous effects of non-hygienic foods and removes the cells that make fats; moreover it also improves activity in the intestines and also fights against constipation.

Read more about effectiveness of mangoes against cancer and obesity in Urdu.

By Humayun    |    In Health and Fitness   |    0 Comments    |    28217 Views    |    13 Jun 2016

Comments/Ask Question

Read Blog about Mango Reduces Cancer and Obesity Risks and health & fitness, step by step recipes, Beauty & skin care and other related topics with sample homemade solution. Here is variety of health benefits, home-based natural remedies. Find (Mango Reduces Cancer and Obesity Risks) and how to utilize other natural ingredients to cure diseases, easy recipes, and other information related to food from KFoods.